- Miercuri, 01 Aprilie 2015
În perioada 18-19 martie curent dl Ivanov Dumitru, preşedintele Consiliului General al Sindicatului Educaţiei şi Ştiinţei, a participat la şedinţa ordinară a Comitetului Sindical European pentru Educaţie (CSEE), care s-a desfăşurat la Bruxelles, Belgia. CSEE este structura europeană a Internaţionalei Educaţiei, reprezentând 131 de sindicate din învăţământ europene cu un efectiv de 11 milioane angajaţi la toate nivelurile din domeniul educaţiei.
Printre chestiunile aflate pe ordinea de zi a şedinţei s-a discutat şi Strategia CSEE referitor la privatizarea şi campania de comercializare care există în sistemul de învăţământ din mai multe ţări europene, identificând 5 priorităţi concrete pentru organizaţiile membre, spre exemplu: responsabilitatea guvernelor de a asigura gratuit o educaţie de calitate pentru toţi; acordurile comerciale şi riscurile pe care acestea le prezintă pentru un învăţământ public de calitate. Membrii CSEE au pus în discuţie diverse modalităţi de sporire a rolului sindicatelor din învăţământ, în special pe direcția dezvoltării profesionale a cadrelor didactice. S-a decis că CSEE va căuta susţinere financiară europeană pentru dezvoltarea unui proiect care ar avea drept scop sporirea capacităţilor sindicatelor din învăţământ în calitate de asociaţii profesionale.
Bazându-se pe recomandările elaborate de către Comitetul permanent pentru Învățământul superior şi cercetare, CSEE a susţinut apelul sindicatelor europene din învăţământul superior şi a convenit asupra adoptării apelului întru susţinerea mobilităţii academice în vederea îmbunătăţirii statutului angajaţilor din învăţământul superior şi al cercetătorilor din Europa, ţinând cont de conferinţa ministerială referitor la procesul de la Bologna, care va avea loc în Yerevan, Armenia, la 14-15 mai 2015.
Membrii CSEE au adoptat, de asemenea, şi Recomandările cu privire la dialogul social şi oportunităţile egale, înaintate de către Comitetul permanent pentru egalitate, care s-a întrunit la 16-17 martie curent. Setul de recomandări au evidenţiat o dată în plus importanţa şi necesitatea îmbunătăţirii condiţiilor de lucru ale pedagogilor, în special a femeilor (marea majoritate a cadrelor didactice), reconcilierea vieţii de familie cu viaţa profesională, cât şi identificarea oportunităţilor de promovare a femeilor la funcţii de răspundere.