- Joi, 03 Decembrie 2015
Scopul principal al parteneriatului social constă în implicare mutuală în activităţi comune şi concrete ale părților, menite să asigure protecţia socială și apărarea drepturilor legale ale angajaților din sfera educațională. În acest sens, Atelierul de lucru cu genericul „Codul Educaţiei şi problemele parteneriatului social”, organizat recent de către Federaţia Sindicală a Educaţiei şi Ştiinţei de comun cu Ministerul Educaţiei, a demonstrat materializarea acestui obiectiv extrem de actual și important pentru societate, în ansamblu.
Evenimentul vizat a dat un nou start dialogului social constructiv întru activizarea și conjugarea eforturilor direcționate spre depăşirea problemelor cu care se confruntă sistemul educaţional o dată cu implementarea Codului Educaţiei, și anume: dificultăți la aplicarea actelor normative, Regulamentului cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director şi de director adjunct în instituţiile de învăţământ, reglementarea şi funcţionalitatea unui sistem durabil şi eficient de formare continuă, de consultare şi implicare a reprezentanților colectivelor de muncă, adică a sindicaliștilor în diferite comisii de luare a deciziilor, mai cu seamă, în consiliile de administrație a instituțiilor preuniversitare.
Atelierul de lucru s-a afirmat drept o etapă importantă în generarea inițiativelor și sugestiilor în contextul extinderii valorilor democratice şi a principiilor durabile ale unei societăţi deschise pe care ne-o dorim. Lucrările întrunirii ne-au dat convingere că parteneriatul social poate și trebuie să funcţioneze în apărarea drepturilor și intereselor membrilor de sindicat pe dimensiunea Educaţie.
Maria Tichişan, președinte al CR Cahul al FSEȘ