
- Joi, 01 August 2024

Delegații prezenți la Congresul IE au discutat problemele cu care se confruntă sistemele educaționale din întreaga lume, dintre care lipsa cadrelor didactice - o problemă care ne afectează pe toți. Sindicaliștii cer acțiuni urgente pentru abordarea deficitului global de profesori.
Pedagogii și întreg personalul din sistemul educației de pretutindeni sunt suprasolicitați, prost plătiți și subestimați. Condițiile deteriorate de muncă, salariile mici, volumul enorm de muncă și birocrația sufocantă îi îndepărtează pe pedagogi de profesia pe care o iubesc și de care lumea are nevoie.
Acest mesaj este puternic și clar în timp ce pedagogi din întreaga lume se reunesc la cel de-al 10-lea Congres mondial al Internaționalei Educației la Buenos Aires, Argentina. Acest congres reunește delegați din 150 de țări, reprezentând 32 de milioane de lucrători din domeniul educației din întreaga lume, pentru a discuta, timp de 5 zile, provocările critice cu care se confruntă învățământul public la nivel mondial.
De pe această scenă globală, cadrele didactice transmit un mesaj unitar către întreaga lume, solicitând măsuri urgente pentru rezolvarea crizei deficitului de cadre didactice.
Lipsa profesorilor este o problemă critică care ne afectează pe toți. Fără un număr suficient de profesori calificați, nu putem oferi educația pe care o merită fiecare elev/student și de care societățile noastre au mare nevoie”, a declarat secretarul general al Internaționalei Educației, David Edwards. ”Pentru a inversa această tendință, este necesară o acțiune politică decisivă. Este imperativ să creștem volumul finanțării pentru învățământul public și să investim în profesori, garantându-le drepturi de muncă și asigurându-le condiții de muncă de calitate.
De asemenea, este imperativ ca să se respecte profesia, să se valorizeze experiența pedagogică a cadrelor didactice și pedagogii să fie implicați în procesele decizionale.”
Recomandările adoptate de către Organizației Națiunilor Unite referitor la profesia de pedagog se focusează pe îmbunătățirea condițiilor precare de muncă, creșterea salariilor și reducerea volumului de muncă.
Ele includ implicarea pedagogilor în procesul de luare a deciziilor, consolidarea dialogului social, crearea comisiilor naționale pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și a salariilor, investirea în instruirea și formarea profesională a cadrelor didactice, promovarea incluziunii și a echității salariale între femei și bărbați, precum și tranziția cadrelor didactice contractuale și necalificate către posturi permanente, calificate.
”Suntem pregătiți să continuăm să lucrăm pentru a asigura dreptul la educație pentru fiecare copil, pledând pentru ca guvernele să finanțeze integral sistemele de educație publică și să investească în profesia de pedagog”, a menționat președintele Internaționalei Educației, Susan Hopgood.
Pentru mai multe detalii, accesați https://www.ei-ie.org/en
https://estu.md/noutati/283-delegatii-prezenti-la-congresul-ie.html#sigProGalleriaacf322da1b